سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 راه هوشمند برای بهبود مهارت های ارتباطی

همانطور که می بینید ، هیچ راه واحدی برای پرورش مهارت های ارتباطی عالی یا تبدیل شدن به یک رهبر عالی وجود ندارد. روشی که می خواهید انتخاب کنید به اهداف مورد نظر شما و شخصیت شما نیز بستگی دارد (ما نیازی به مهارت های ارتباطی مشابه نداریم).

 

برای کمک به شما برای شروع با رهبری فکری ، ما در زیر 4 مورد از موثرترین راهها برای بهبود سریع و کارآمد مهارت های ارتباطی شما را به اشتراک می گذاریم:

 

1. با همدلی گوش فرا دهید

همدلی توانایی درک احساسات ، افکار و عقاید شخص دیگر است. دقیقاً به همین دلیل سازمان ها شروع به توسعه همدلی در محیط کار می کنند.

 

پذیرش عاطفی ، نزدیک به همدلی ، به این معنی است که ، پس از همدردی و درک اینکه شخص دیگر چه احساسی دارد ، می توانیم دلایلی را که شخص احساس می کند یا فکر می کند ، چه کاری انجام دهد ، بپذیریم ، صرف نظر از اینکه ما با آن موافق هستیم یا خیر.

 

سعی کنید موارد را از دیدگاه دیگران ببینید با پذیرفتن آنچه می شنوید به جای تلاش برای "رفع مشکلات و حل مسئله".

 

2. صحبت کردن

ارتباط با شما شروع می شود. مسئولیت را بر عهده بگیرید و ارتباط را شروع کنید ، منتظر نمانید و انتظار دارید شخص دیگری این کار را انجام دهد و در پشت فرم های مختلف ارتباط آنلاین پنهان نشود.

 

برقراری ارتباط خوب ، به ویژه در مورد موضوعات مهم ، به مراتب بیشتر از آنچه ما می توانیم در یک پیام کتبی بیان کنیم ، نیاز دارد.

 

ما اغلب این نوع ارتباط را به اشتباه درک می کنیم زیرا چهره شخص ، ارتباط غیر کلامی آن را نمی بینیم و در چه شرایطی ارتباطات آغاز می شود.

 

3. آنچه را که می خواهید بگویید آماده کنید

قبل از صحبت کردن فکر کنید. بیشتر ما وقتی کار می کنیم که بهتر است قبل از اینکه آنها را به اشتراک بگذاریم پردازش افکار خود را انجام دهیم.

 

اگر گفتگو یا جلسه ارزشمند است وقت گرانبهای شما ، برای تهیه پیش نویس سخنرانی چند دقیقه وقت بگذارید.

 

برای یک مکالمه بسیار مهم ، با یک شخص مورد اعتماد یک مکالمه مسخره امتحان کنید تا بتوانید از هرگونه خطای احتمالی خلاص شوید.

 

4- برای پاسخهای مختلف آماده باشید

در هنگام تدوین استراتژی گفتار ، خود را در موقعیت شخصی قرار دهید که به شما گوش کند.

 

این رویکرد متعادل را تضمین می کند و شما آمادگی یادگیری و دفاع از اختلافات احتمالی را خواهید داشت و دفاع از موضع خود برای شما ساده تر خواهد بود.

 

هیچ کس نمی تواند با اطمینان پیش بینی کند که دیگران چگونه واکنش نشان می دهند.

 

با انتظار پاسخهای منفی و نمایش داده شد ، شانس مکالمه موفق را بهبود بخشید. بنابراین شنوندگان شما سخت تر است که شما را از قبل آماده نکنند.