سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 مهارت برتر ارتباطی و نحوه بهبود آنها

Top-communication-skills-and-how-to-imporve-them

 

ده ها مهارت ارتباطی مختلف برای داشتن وجود دارد ، 5 مهارت ارتباطی برتر وجود دارد که ما در این بلاگ به آنها خواهیم پرداخت.

 

این 5 مهارت برای برقراری ارتباط موفق در محیط کار یا زندگی شخصی کاملاً ضروری است.

 

1. گوش دادن

گوش دادن یکی از مهمترین جنبه های ارتباطات است. گوش دادن به موفقیت فقط درک و فهم اطلاعات گفتاری یا نوشتاری نیست ، بلکه درک چگونگی احساس گوینده در هنگام برقراری ارتباط است.

 

اگر یک گوینده بتواند ببیند و احساس کند که کسی در حال گوش دادن و درک است که می تواند به ایجاد یک رابطه قوی تر و عمیق تر بین متقابل کمک کند.

 

گوش دادن دقیق می تواند همچنین محیطی را ایجاد کند که در آن همه احساس امنیت کنند ، تا ایده ها ، نظرات و احساسات خود را ابراز کنند ، یا مشکلات را به شکلی خلاقانه برنامه ریزی و حل کنند.

 

2. صحبت مستقیم

گفتگو اساس ارتباط است و نباید از اهمیت آن غفلت کرد. حتی یک مکالمه ساده و دوستانه با همکاران می تواند اعتماد متقابل ایجاد کند و حتی مشکلات را قبل از جدی شدن تشخیص دهد.

 

دوز سالم گپ زدن با شخص ناشناخته می تواند به یک فرصت تجاری منجر شود. در دسترس و دوستانه باشید زیرا در این صورت شما قادر خواهید بود تقریبا با هر کسی صحبت کنید.

 

3. ارتباطات غیر کلامی

وقتی در مورد چیزهایی که برای ما مهم است صحبت می کنیم ، پیامهای غیر کلامی زیادی می فرستیم.

 

چگونه می توان مهارت های ارتباطی قوی را توسعه داد سیگنال های غیر کلامی عبارتند از: ارتباط بی حرف ، موقعیت بدن ، بیان صورت ، حرکات دست ، حرکات ، تماس چشمی ، نگرش و لحن صدای شما ، تنش عضلات و نحوه تنفس شما.

 

روشی که شما نگاه می کنید ، گوش می دهید ، ایجاد می کنید ، واکنش می دهید ، ژست می کنید ، بسیار بیشتر از احساسات صحبت می کنند تا اینکه کلمات بتوانند همیشه بتوانند.

 

چرا مهارت های ارتباط غیر کلامی مهم هستند؟

 

زیرا طبق تحقیقات Salesforce در مورد ارتباطات بین فردی ، 93 درصد ارتباطات غیر کلامی است.

 

توسعه توانایی درک دیگران و استفاده از سیگنال های غیر کلامی به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید ، آنچه را که فکر می کنید بیان کنید ، با موقعیت های چالش برانگیز مواجه شوید و روابط بهتری در خانه و محل کار برقرار کنید.

 

4- مدیریت استرس

در مقادیر کم ، استرس می تواند برای کار بسیار مفید و دلگرم کننده باشد. اما ، وقتی استرس ثابت می شود و کاملاً شروع به کار می کند ، می تواند بر ارتباطات ، وضوح عقاید و رفتار و عملکرد مناسب تأثیر بگذارد.

 

هنگامی که تحت استرس هستید ممکن است افراد دیگر را نفهمیده ، سیگنال های غیر کلامی گیج کننده ارسال کرده و از الگوهای رفتاری خنده دار استفاده کنید.

 

چند بار در حین گفتگو با دوستان یا همکاران خود احساس استرس می کنید و بعداً کاری را بیان می کنید که بعدا ابراز پشیمانی کرده اید؟

 

اگر مهارت های مدیریت استرس را بهبود ببخشید ، نه تنها از این حسرت های بعدی دوری می کنید ، بلکه می توانید بر شخص دیگری که وارد یک درگیری می شوید نیز تأثیر بگذارید.

 

5. کنترل احساسات

در ارتباطات ، احساسات نقش مهمی دارند. تصمیم گیری بیشتر ، بیشتر از روشی که شما فکر می کنید تأثیر می گذارد.

 

با هدایت احساسات ، رفتار غیر کلامی شما بر درک افراد دیگر و نحوه درک دیگران و درک شما تأثیر می گذارد.

 

اگر از احساسات هدایت شده خود آگاه نباشید ، نمی توانید نیازها و تجربیات خود را بیان کنید. این می تواند به سرخوردگی ، سوء تفاهم و درگیری منجر شود.

 

کنترل احساسات ابزارهایی را برای درک دیگران ، خودتان و پیامهایی که ارسال می کنید فراهم می کند.

 

اگرچه شناخت احساس ساده می شود ، بسیاری از مردم مانند عصبانیت ، غم و اندوه و یا ترس از فشار در زیر فرش احساساتی قوی دارند.