سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قدرت قصه گویی در ارتباطات داخلی: داستان ها در مقابل داده ها

در کتاب ، Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده مانده اند و برخی دیگر می میرند ، چیپ و دن هیت این نکته را بیان می کند که ، "داده ها فقط خلاصه ای از هزاران داستان هستند - به آن داستان ها بگویید تا به داده ها کمک کنند." داستان ها می توانند به ما کمک کنند تا داده ها را حس کنیم ، زمینه را فراهم کنیم ، آموزش دهیم ، ایجاد انگیزه و الهام بخش از اقدامات هستیم.

 

به عنوان ارتباط دهنده ، داستان پردازی باید شهودی باشد و ما باید داستان های خود را با استفاده از داده ها بافته کنیم و تجربه ما در کمک به سازمان های ما به موفقیت برسد.

 

داستان گویی به ارتباطات داخلی به ایجاد حس داده کمک می کند

داستان ها روش های قدرتمندی برای کمک به ما در درک آنچه داده ها به ما می گویند هستند و حتی می توانند به افراد کمک کنند تا یک رابطه علّی را تشخیص دهند که در نگاه اول مشخص نیست. داستان ها می توانند به ما در درک آنچه در پشت اعداد است کمک کند و همچنین در درک زمینه از ما کمک می کند.

 

بیشتر ما می دانیم که تحقیقات کمی هرگز حقیقت را آشکار نمی کند و از طریق مطالعه کیفی است که درک واقعی از اعداد آشکار می شود.

 

داستان گویی به عنوان یکی از بهترین استراتژی های تدریس

داستان ها قرن هاست که برای آموزش و آموزش به کار می روند. وقتی بچه های من جوان بودند ، من عاشق خواندن داستان های خواب بودم و یکی از علاقه مندی های من شاهزاده کاغذی رابرت مونش بود. این مربوط به یک شاهزاده خانم (الیزابت) است که بعد از اینکه توسط یک اژدها به اسارت درآمد ، شاهزاده خانم را برای نجات شاهزاده خود استفاده می کند. شاهزاده رونالد او را از بین می برد زیرا لباس های فانتزی خود را از دست داده است و "ظروف سرباز یا مسافر" است و در پایان همه قهرمانانش فقط یک کیسه کاغذی پوشیده است. شاهزاده الیزابت حواسش به ذهنش می رسد ، می فهمد که شاهزاده رونالد یک "وزغ" است و از گذشته و بعد بدون شاهزاده سطحی ، با خوشحالی زندگی می کند. درس البته در مورد آنچه در زندگی بسیار مهم است - شجاعت و شعور بود.

 

آندره گرینوس از Vision2Voice توضیح می دهد که چرا ما باید در ارتباطات داخلی از داستان گویی استفاده کنیم می توانیم به رهبران مشاغل در مورد قدرت ارتباطات داخلی با استفاده از داستانها آموزش دهیم تا نشان دهیم چگونه ارتباط بهتر با کارمندان می تواند مسائل مهم را حل کند و به آنها کمک کند تا بر چالشهای به ظاهر غیرقابل تحمل محیط تجاری چالش برانگیز امروز غلبه کنند . داستان ها می توانند به تصمیم گیرندگان کمک کنند تا دفعه بعد که با یک مشکل مشابه روبرو شده اند ، عمل کنند.

 

برای الهام بخشیدن و انگیزه دادن به رهبران از داستان گویی استفاده کنید

هیچ چیز مانند داستانهایی با یک پایان خوشی مانند کسی که برای غلبه بر موانع بزرگ برای موفقیت در الهام بخشیدن به ما از عمل ، وجود ندارد. داده ها و اعداد به تنهایی نمی توانند مانند فروشگاه ها انگیزه و الهام بگیرند.

 

در فیلم Made to Stick ، ??برادران هیت داستان اینکه چگونه زنجیره فست فود مترو در حال بازاریابی ساندویچ های خود به عنوان کم چربی و بخشی از رژیم غذایی متعادل بود ، بازگو می کنند. کمپین مترو "7 زیر 6" (هفت ساندویچ زیر شش گرم چربی) موفقیت کمی داشت. چه چیزی موفق شد داستان جارد که از وزن 425 پوند به 180 با خوردن ساندویچ های مترو رفت.

 

این یک نمونه عالی از چگونگی ضرب و شتم داستان ها در هر زمان ایجاد انگیزه است. دفعه دیگر که برای اولویت بندی ارتباطات داخلی به رهبران نیاز دارید ، سعی کنید داستان را بگویید.

 

حالا ، می خواهم داستان خود را از مشکل میلیون دلاری بازگو کنم. این یک داستان واقعی از یک تیم پر فشار و پر فشار است ، رهبران با مشکل هزینه بر روی دستان خود ، و کارمندانی که گم شده و گیج شده اند